سلام بصیر

سلام بصیر
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

توریسم مذهبی به روش وهابیسم!

توریسم مذهبی به روش وهابیسم!

بودن بیت الله الحرام در مکه  از ابتدای خلقت تا کنون باعث قداست آن بقعه مبارک است

جایی که از قدیم الایام قبایل و عشایر آن منطقه به خدمتگزاری حاجیان می پرداختند و به خود میبالیدند و در این امر مقدس با هم در رقابت بودند


چنان که خدمتگزاری به حاجیان وعطا و کرم وبذل و بخشش به مستمندان دربین مردم عرب, قریش  و در بین قریش بنی هاشم زبانزد بودند طوری که در تاریخ مشابه آن وجود ندارد

در زمان حال و در این روزگار وانفساه چه شد که سرزمین حجاز به نام طایفه ای خاص درآمد و خدمت گذاری به حاجیان به دست این طایفه  نه چندان خوشنام رسید؟

فرقه ای که با تفکر متحجر خود نام خادمین حرمین شریفین (مکه و مدینه) برای خود برگزیدند , نامی بزرگ که مسئولیتی بزرگتر با خود یدک میکشد.




ولی براستی آیا این فرقه  وهابی از پس این مسئولیت بزرگ برآمده اند؟

با نگاهی به تاریخ می توان دریافت که وهابیت نه تنها از پس این مسئولیت برنیامده بلکه با تعصبات بیجا و بی تدبیری در انجام وظایف خود باعث صدمه دیدن و کشته شدن تعداد بسیار زیادی از حاجیان در حرم امن الهی شده اند!

با نگاهی به آمار کشته شده گان در حین انجام فرائض حج  عمره و تمتع در این چند دهه اخیر  بیش از 5672 نفر قربانی مدیریت ضعیف آنها شده‌اند.

زیارت اربعین حسینی از دیگر شعائر مهم مسلمانان راستین و شیعیان است در این چند سال اخیر زائرین اربعین سید الشهدا علیه السلام  به جمعیتی بیش از بیست میلیون نفر میرسد . زیارتی  که علاوه بر ثواب اخروی باعث میشود زائر با خاطراتی خوش کشور عراق را ترک کند و به منزل برگدد. با اینکه عراق کشوری جنگ زده و دارای مردمی مظلوم و محروم است ولی وقتی برای زیارت اربعین به این کشور سفر میکنیم سفره های شاهانه ای در بین راه میبینیم که نمونه اش را در کمتر جایی سراغ داریم. از تهیه خوابگاه و وسایل رفاه و راحتی زائر تا ماساژ پا و شستن لباس زائران, همه و همه صلواتی !




با وجود توریسم مذهبی در تمام طول سال  در مکه  ولی شاهد تکدر خاطرو نارضایتی حجاج از بسیاری از بی تدبیری های حاصل از عدم مدیریت مناسب متولیان امر هستیم.

این درحالی است که تعداد پذیرش حجاج در موسم حج تمتع به کمتر از پنج میلیون نفر است .

گماشتن متعصبین و متحجرینی به نام شرطه برای حجاج , عدم اجازه زیارت بقیع , رفتار ناشایست با شیعیان , کشتار حجاج بیت الله الحرام , تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده , سقوط جرثقیل بر سر حاجیان و کشته شدن تعداد زیادی از آنان همه و همه نشان دهنده این است که وهابیسم! کاری به خدمتگزاری حجاج ندارد و به فکر مال اندوزی و برج سازی حاصل از درآمد صنعت توریسم مذهبی میباشد.





بااین حساب  نام خائنین حرمین شریفین لایق چنین فرقه ظالم وغاصب و کودک کش است!

به امید ظهور منجی عالم بشریت

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم

نظرات  (۵)

سلام
باتشکر از دعوت شما و همچنین از مقاله قابل تامل شما.
وفقک الله
پاسخ:
سلام بصیر

سلام
 لعنت بر آل سعود و حامیانش

کی باشد که اسلام ، مکه و مدینه از شر اینان خلاص شود

ان شا الله


پاسخ:
سلام بصیر
ألیس الصبح بقریب
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۴ مینا خوشکله ههه
احسنت
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام بصیر
اللهم عجل فرج مولانا صاحب العصر والزمان
سلام دوست عزیز
انشاألله ودر سایه حق تعالی به زودی با ظهور آقا امام زمان تمام رشته های پوسیده ی آل سعود که لعنت خدا بر آنها باد پاره ونابود می شود
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
پاسخ:
سلام بصیر
إن شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">